fredag 14. oktober 2011

Koreansk lunsj Middag 14.10.2011

I Korea da min mor var på besøk, var vi ofte innom et lite lunsj sted hvor du fikk en kjempe god lunsj til 50 kroner. Det var forskjellige salater, koreansk karbonade, småretter, suppe og ris. Noen av oppskriftene vil jeg linke til etter hvert, merker at tiden tar meg igjen.

Karbonaden er 3/4 deler karbonade(400g) 1/4 del fin hakket løk. 1 ts revet fersk ingefær og litt salt og pepper.
Alt blandes godt del den i like store deler og klapp de til 2 tynne karbonader.
Vanlig salat med de grønnsakene man har, jeg lagde en kiwi sesamfrø dressing til.
Friterte champignonerog aspargess med appelsinsaus
Friterte reke og kasava pannekaker
Og rester av coleslawen fra igår.
Egentlig skal det være mye mer på bordet, men orket ikke å lage så mye og vi ble mette, bare 5 som spiste i dag. Man har gjerne kimchi til som jeg trodde jeg hadde en liten boks av stående på kjølerommet, men der hadde jeg feil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...