torsdag 27. oktober 2011

Laks og spinat lasagne

Denne oppskriften fant jeg i et blad fra Ica tror jeg, husker ikke helt men et blad fra en av matvarebutikkene ihverfall, jeg elsker fargene i denne retten. Jukse lasagne kaller min eldste sønn det, han liker ikke fisk.

Du trenger
Ca. 1 kg laks i 1 cm tykke skiver

Lasagne plater

I en panne sauterer jeg
1 fedd presset hvitløk sammen med 500 g hakket spinat i ca. 1 ss smør
Krydrer klype muskatt, salt og pepper

1 liter hvitsaus
(bruk pose eller lag en fra grunnen av)

Skiver med  ost for å dekke til formen
Legg dette lagvis som du gjør med en vanlig lasagne avslutt med lasagne plater, saus og et lag med ost,
salt fisken lett mellom lagene
og bak i ovnen i 30 min på 200 grader celsius

Vinanbefaling: Gato Negro Chardonay

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...