fredag 28. oktober 2011

Skysuppe

Won ton betyr vist å svelge en sky, fordi won tonene som flyter rundt i suppen ligner på små skyer. Vel, men jeg synes suppen er god i ihvertfall.



I -2 pakker won ton deig/wraps
400 g svinekjøttdeig
250 g kvernet/hakket rå skampi
100 g fin hakket vannkastanjer
1 ss soya saus
1 ss oyster saus
1 ts sherry
1/2 ts sukker
noen dråper sesamolje
1 vårløk finhakkes
1 ts revet ferks ingefær
Bland alt godt og fordel ts store boller på wonton deigen og lukk.


Jeg fikk ca 70 won ton ut av denne porsjonen

Suppen er enkel 1,5 til 2 liter hønsesuppe/ kyllingkraft
vårløk og purreløk skåret i tynne skiver til pynt
Jeg liker å ha noen ekstra grønnsker i som jeg strimler elle skjærer i skiver eller strimler
Denne gangen hadde jeg vårløk, enoki sopp, chilli og koriander i suppen.

Won ton er også gode å fritere og fine å fryse ned til nestegang

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...