fredag 28. oktober 2011

Vår sene sommerferie

Mimrer litt fra ferien og tenkte jeg skulle dele med dere der ute:) Mannen min sier vi spiser oss gjennom feriene våre. Når vi tenker tilbake på turene, så er det noe vi har spist som nevnes først. Sommerferien vår ble sen i år, men vi hadde en fin tur alikevel. Min mann elsker å fiske så i år bestemte han seg for at vi skulle ha en lenger ferie bare i Norge, Vi leide et nedlagt gammelt gårdsbruk som heter Granbostad i Terråk, Nordland  via Plathes Eiendommer. Stort gammelt hus med innlagt vann og ute do, det siste var det noen i familien som reagerte på;). Uansett fasiliteter, så er det mat som gjelder. Må jo nevne at på veien opp hit, så hadde vi et lite opphold i Trondheim og det var mat festival der akkurat da. Mannen min som har gått på NTH ville rusle rundt og mimre om gamledager, men ble dratt tilbake matfestival område hele tiden. Den siste dagen gjorde han ikke noe forsøk på å gjøre noe annet:)    Flere bilder fra turen trykk her
Barna spikker pølsepinner til grilling
Her steker jeg pannekaker ute i det fri
Pannekakene fikk nyrørtete bær til og alt du ser på bilde over er plukket rundt hytta, bortsett fra åkerbærene men de var like i nærheten de også. Vi hadde færsk syltetøy hver dag:)
Vi fikk fisk også, dette var eldstemanns fangst den ene dagen.

Glad i å lage mat som jeg er, så ble jeg ordentelig begeistret for en av ovnene som var i hytta. Det var ikke akkurat kaldt da vi var der, men vi måtte fyre den opp.

Det gamle vaffeljernet måtte prøves
Nyrørt bringebærsyltetøy og rømme måtte vi ha til

Foccasia bakte vi og
brytebrød:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...