mandag 28. november 2011

Kremet sjømatsuppe

Til 4 personer 
1 hakket løk 
og 
1 fedd presset hvitløk
freser jeg med 1 ss smør.
Så har jeg i
1,5 dl hvitvin/champagne(den jeg skal servere til)
og 1 nett med blåskjell
damper dette til blåskjellene åpner seg.
Renser blåskjellene og legger innmaten til siden og kaster skjellene, kraft og løk lar jeg være igjen i kaserollen
Renser en hummer og deler den i biter og de mykeste delene av skallet, leggene og kroppen har jeg opp med kraften, tilsetter 2,5 dl vann, salt og pepper etter ønske 
2  ss hakket stilk selleri og 
1 ts hakket chilli.
Jeg koker opp dette og moser med en stavmikser, siler kraften  og har i 4 dl fløte
(du kan også bruke halvparten melk og halvparten fløte)
 kok raskt opp trekk
100 g breiflab eller annen hvit fisk, 
100 g laks, 
Når dette er ferdig trukket, har du i hummer bitene og blåskjellene.
Stek 4 kamskjell raskt slik at de får en stekeskorpe på begge sider.
Legg kamskjellene i 4 boller og fordel suppen i bollene.
Dette er sånn circa hva jeg har i suppen, jeg smaker meg frem og tar mye på gefylen.
Trykk her eller bilde for å se hele middagen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...