torsdag 3. november 2011

Midddag torsdag 3.11.2011


Hva skal vi ha til middag i dag spør jeg? Du mamma, hvis vi kjøper 12 cheeseburgere på McDonalds, så er det en rimelig middag for de koster bare 10 kroner stykket sier eldste gutten. Yngsteman på 4 roper "ja jeg vil ga på Mcdollens". Vel jeg får skuffe dem, for vi skal ha enkel middag i dag også. Kjøttpudding av medisterfarse.
Serverer dette sammen med smørstekkte grønnsaker og en god stuing av rotfrukter. Nei ikke smørstekte grønnsaker får jeg beskjed om av 15 åringen som titter over skulderen min mens jeg skriver dette Eldstemann kommer hjem og roper "når er det middag?" jeg skal ut igjen og jeg må være der om en halvtime. Ok, kjøttpuddingen er nettopp satt inn i oven og den har en stund igjen. Da tar vi den ut og skjære den i skiver og det er ikke lett med en slapp loff, så steker vi den for det går litt fortere. Det ble ikke noe særlig pene skiver, så jeg skar de opp i strimler og resultatet ser du over. Desserten er det som er for to innlegg siden, Limeruter


Ne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...