fredag 16. desember 2011

Brosten

Brosten er ganske lik bordstabelsbakkels og noen få forskjeller er det bortsett fra formen, disse har jeg lært å lage av svigermor.


1 eggeplomme
60 g sukker
125 g romtemperert smør
125 g hvetemel
Hadde alt i en Foodprosessor og lot maskinen gå til alt var godt blandet.

Pynt:
120 g hakket mandler
1 eggehviter
100 g melis

Kjevlet og stakk ut runde kaker
Hadde på melisblanding og hakkede mandler 
Stekte på 180 grader Celsius i ca. 10 minutter til de ble gylne
Super enkle å lage.



1 kommentar:

  1. Hei søta. Beklager at jeg er så treig - bare alt for mye å gjøre! Jeg skal trekke vinneren av utfordringe i morgen - hadde tenkt jeg skulle rekke det i helga. Men jeg lurte på om jeg kunne få bruke oppskriften og bildene dine på oppskriftskortene mine? Det kommer selvsagt til å stå at oppskriften kommer fra deg.
    Ønsker deg en magisk kveld. Klem!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...