torsdag 29. desember 2011

Orechiette med kjøtt og italienskspekepølsesaus

"Husker dere sausen vi fikk i Milano da vi var på besøk hos pappas kusine i påsken?" Spør Eldstemann.  "Ja, den var kjempegod"svarer de andre
Jeg husket ikke for jeg var ikke med sørover, jeg måtte dessverre jobbe. Barna beskrev sausen og da forsøkte jeg å lage saus etter beste evne. Orechiette med kjøttsaus med italiensk pølse, problemet var mangelen på italienskpølse, vi hadde spansk og fransk og valget falt på den franske saucisson rustique.
Jeg lagde sausen slik
1 medium finhakket løk 
freses i en caserolle med 
400 g kyllingkjøttdeig 
og
180 g finhakket spekepølse
Ha i 
2 hermetikkbokser med hakket tomater
2 ss tomatpuree
2 kylling buljongterninger
litt oregano, basillikum
Og lot dette putre i 1,5 time, hvis du ikke har tid til å vente på at tomatenes sødme skal komme frem kan du ha i 1 ts sukker og da har du et måltid som er ferdig på 30 minutter.

Serverte  orechiette og kjøttsaus med en enkel fenikkel salat
oppskåret fenikkel, god olivenolje og maldonsalt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...