fredag 20. januar 2012

Entrecote med fløtegratinerte poteter og soppsaus

Jeg fant, jeg fant:) Jeg pleier ikke å kjøpe entrecote på Kiwi, men her om dagen tittet jeg tilfeldigvis opp da jeg var i kjøledisk avdelingen og der lå det en pakke First Price entrecote fra norsk produsent, vel det var det som sto på pakken. Det var ikke at det var First Price som tiltrakk blikket mitt, men marmoreringen i kjøttet. Tenkte da at dette kunne ikke være så ille og tok med meg et par pakker.
Serverte fløtegratinerte poteter til

Soppsaus
Frese litt løk og masse sopp i en panne ha i litt kraft  
og kok opp.
Jeg kokte opp litt tørket kantareller og steinsopp og brukte det som kraft.
smak til med litt krydder og salt og pepper.
tilslutt ha i 1-2 spiseskjeer creme fraishe.

Gratinerte poteter lager jeg et innlegg om senere og linker denne dit.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...