torsdag 5. januar 2012

Kebabmarinert svinekjøtt og couscous

Denne marinaden har jeg "lært" av min bror, men jeg husker ikke helt hvordan han gjorde det så jeg har laget min tolkning av det.

Du trenger
3 fedd hvitløk
1 halv løk
1 håndfull persille
ca 8 rosmarin "blader"
0,5 ts malt spisskum
0,5 dl olje
0,5 ts hvitvins eddik
ha alt i en blender eller mos med en stavmikser.
Blandet dette i 600 g strimlet svinekjøtt. 
(jeg brukte dobbelt så mye, for vi er mange)

Så gjorde jeg istand couscous
fulgte oppskriften på boksen og laget nok til 6-7 personer
Da couscousen var ferdig hadde jeg en boks med linser i og
en håndfull med hakket persille og en halv håndfull med hakket fersk koriander.
Blandet dette med 1 halv krukke med paprika pesto  fra Nicolas Vahe.

Laget en veldig enkel salat bestående av tomat og rødløk

Så stekte jeg opp kjøttet saltet og pepret etter smak.

Du kan også tre kjøttet på grillpinner og grille dem.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...