søndag 1. januar 2012

Nytt år og nye muligheter 1.1.2012

Egentlig skulle jeg ha nyttårs selskap, men jeg var så frekk og inviterte oss og besøket vårt til et annet selskap:-) hos noen gode venner som ikke dro på fjellet alikevel. Jeg tok med meg deler av menyen, så hun slapp å ordne til så mang. De eldste barna jublet for da ble det fest hjemme.
Mye som forandrer seg under høytidene for i dag skal vi også spise ute og den planlagte menyen må endres igjen.
Vi handler for mye i det daglige, så jeg har begynt med ukeshandleliste og får heller plukke opp småting underveis. Nyttårsforsettet er å kutte ned på søtsaker og pengeforbruk.
2.1 Egentlig Sweet'n sour chicken, dampede grønnsaker og ris, men nå blir det nyttårs hovedretten, andebryst
3.1 Fisk med mandellokk, dampede grønnsaker og ris
4.1 Grønnertesuppe med skinke, pannekaker?
5.1 Fiskepudding, revne gulrøtter og ris
6.1 Lasange og salat
7.1 Calzone og pizzasalat
8.1 Bakt laks med blomkål puree og stekt sopp.

Til frokost og lunsj(matpakke)
Brød, havrefras, melk, leverpostei, salami, syltetøy, ost, agurk, tomater, yoghurt, juicer er det vanlige.

Handleliste:
Brokkoli
Ris
Mandler
Gulrøtter
Smør
Hvit fisk
Frosne erter
Skinke
Løk
Mel
Egg
Melk
Sitron
Sukker
Fiskepudding
Kyllingkjøttdeig
Lasagneplater
Tomater ferke og hermetiserte
Salat
Agurk
Pinjenøtter
Brød
Salami
Yoghurt
Havrefras
Ost- cheddar, mozzerella og norwegia
Hodekål
Hel Laks
Blomkål
Poteter
Jordbær
Bananer
Epler
Appelsiner
Pepsimaks
Appelsin juice
Grapefrukt juice.
Snack? Nei, nei, nei og uff og uff
Jeg må nok kjøpe noe i løpet av uken, så vi for se om jeg klarer å holde meg til budskjettet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...