fredag 13. januar 2012

Pollo alla cacciatora

Det er mange oppskrifter på denne retten
men jeg laget denne i dag
til 4 personer brukte jeg
1 kg oppstykket kylling 
som jeg brunet i en jerngryte med
2 ss olivenolje
1 hakket løk
1 fedd presset hvitløk
så hadde jeg i
400 g knuste tomate
2 ss tomatpuree
1 finrevet gulrot
1 liten stilk finhakket(nesten mos) stangselleri
Dere kan gjøre hva dere vil med grønnsakene, noen ganger må jeg kamuflere litt for at alle i familien skal få i seg litt grønt. Jer har gjerne litt grønn paprika og sopp i også, men var tom for det i dag
1 ts oregano
1 ts rosmarin
1/2 dl hvit vin 
først ga jeg den et raskt oppkok og så lot jeg den småputre i 40minutter
etter 30 minutter hadde jrg i 
1 boks brune bønner i
Brukte litt under 1 time totalt
saltet og pepret etter smak og serverte ris til

Vinanbefaling: Contrata di San Felice 2010

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...