onsdag 7. mars 2012

Duppeball/dumle:), lunsj 7.3.2012

Alle i familen liker gnocci, alle liker carbonara, halvparten liker kumle og halvparten lliker flesk og duppe.
Jeg fikk en lys ide i går etter kumle middagen og lurte på om jeg skulle kombinere rettene.
Jeg formet kumlendeigen i små klumper på størelse med vaktel egg, så laget jeg hvitsaus med litt muskatt som krydder og brukte ca. 1 ts av baconfettet til å smaksette.
Kokte opp kraft og hadde erter og de små kumlene oppi kraften.

Jeg la erter og kumle i en bolle, helte saus over, hadde på litt mer kumle og erter og la bacon bitene på toppen.

For de som liker flesk og duppe og kumle, er dette å anbefale.
Jeg har ikke testet denne retten på den halvdelen av famillien som bare liker gnocci og carbonara ennå.

Duppeball eller dumle er noe jeg fant på, hvis det finnes et bedre navn, så hadde det vært fint med tilbakemelding :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...