torsdag 15. mars 2012

Udon nudler, middag onsdag 14.3.2012

Det ble litt hektisk før jeg dro på hagebloggtreff i går så jeg fikk ikke postet middagen vår.
Familien fikk udon nudler med sjømat.
Som mye annet denne uken har det blitt mye halvfabrikata, jeg har kjøpt udon nuddelpakker på den lokale innvandrer forretningen og tilsatt sjømat(reker og haneskjell) og noe grønt.



Noe av det med å blogge er også å finne informasjon om det jeg gjør, spiser osv. Jeg har lenge lurt på hva forskjellen er mellom skampi og reker, kall det gjerne latskap for det er først nå jeg har lett litt rundt på nettet.
Wikipedia er kjekk å ha for der finner du mye og dette er hva jeg har funnet.
 Prawns eller skampi slik jeg forstår det er i slekt med hummer og kreps men ligner på reker/shrimps forskjellen er bla. klørne, følehorn og ben og det faktumet at reker bærer eggene sine selv mens skampien slipper de ut i vannet.
Jeg fikk tapas fra Tapastapas på bloggtreff

2 kommentarer:

  1. Hei! Hvor kan jeg få tak i udon-nudler?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, du kan få kjøpt nudlene i en velassortert asiatisk butikk.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...