tirsdag 20. mars 2012

Vaffelkos

Med vaffelutfordringen som pågår nå på Matbloggsentralen fikk barna og jeg lyst på vafler.
Jeg har bidratt med bananlapper
og funnel cake, den siste er kanskje ikke i vaffel, pannekake eller lappe kategori, men det er en pannekakke/vaffelrøre
Mammas 12 åring stilte opp og hjalp moren sin på kjøkkenet. Lillegutt har strukket seg skikkelig det siste året for vi var like høye for et år siden, nå rekker jeg han til øreflippen.
Vi brukte 
4 egg
pisket lett og så hadde vi i
1/2 boks rømme
1/2 boks creme fraishe
2 dl melk
(det var det jeg hadde i kjøleskapet)
mel til en passe tykk røre
1 ts bake pulver
1/2 ts natron
1/2 ts kardemomme
rør godt og sett på vaffeljernet.
Pga rømme og creme fraishe burde denne røren være litt tykkere enn om du bare brukte melk
Når jernet er varmt så er det bare å steke vaflene.

Jeg passet på å huske hva vi hadde i denne gangen, bortsett fra mel da.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...