onsdag 11. april 2012

Smørbrød med kyllingsalat 2

Jeg har hatt noen dager fri fra bloggen og lite med matlaging å gjøre, så derfor kommer det ikke noen nytt innlegg før nå. Etter bloggtreffet med danskesmørbrød og akevitt som jeg var invitert med på har jeg blitt hektet på smørbrød og det mørke danske rugbrødet.
I dag laget jeg min vanlige kyllingsalat og som Mira bruker jeg en blanding av creme fraishe og majones, helst Helmanns majones
Til 6 halve skiver som avbildet over bruker jeg
1 grillet kyllingbryst som jeg kutter opp
2 ss med fin hakket rødløk
2 ss med finhakket stangselleri
4 ss med finskåret epleterninger
har på litt kvernet pepper
har i
2 ss creme fraishe
2 ss majones
blandet godt
Det beste er om du lar det stå en dag for da får smakene satt seg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...