tirsdag 22. mai 2012

Megasaftig kylling med eplejuice og soyasaus

Denne oppskriften fant vi i kokeboken Ingen røyk uten grill av Graig Whitson.
I dag var det så herlig at vi bare måtte sitte under epletærne og spise. Dette er min favorittplass om våren når trærne blomstrer og det er ikke lenge igjen før blomstene forsvinner, så en må benytte seg av anledningen.

Jeg har brukt kylling innerfileter.
Til marinaden trenger du og jeg har gjort litt om på den i forhold til boken.
5 dl eplejuice
1 dl brunt sukker
1 dl soyasaus
1 ss kvernet svart pepper
6 presset  fedd hvitløk
og kylling kjøtt tilsvarende 6 kyllingbryst.

Bland sammen marinaden og ha kyllingen i.
Jeg griller raskt på høy varme på begge sider og så slår jeg av den midterste brenneren og lar kyllingen stå og godgjøre seg. Disse ble gjennomstekte på ca. 10 minutter.

Marinaden som ble til overs kokte jeg inn til halv mengde og hadde i litt maizenna for å tykne sausen.

Til dette laget jeg en salat med

1 dl quinoa frø som jeg kokte opp
1 pk  hjertesalat(2 pk) strimlet
1/2 potte persille grovhakkes
1 pakke bacon sprøstekes og hakkes
2 epler skåret i terninger
1/2 slageagurk  skåret i terninger
1 liten løk skåret i ringer
Salat og kylling biter til minstemann :)
HER kan dere se mer av middagen ute

2 kommentarer:

  1. Oh la la, dette så riktig lekkert ut.
    Vann i munnen-mat :-)
    Flott blogg, med lekre og fristende bilder!!
    Mvh
    Nina

    SvarSlett
  2. mmmm Dette så virkelig godt ut og så flink du er til å lage mat :) Ønsker deg en flott dag Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...