fredag 15. juni 2012

Bakt laks med teriyaki suas og woket grønnsaker

Denne retten er super enkel å lage og er ganske lik teriyakilaksen jeg har laget tidligere se innlegg HER.
Denne gangen så brukte jeg ferdig filetert laks fra Rema


Åpnet påakken og skylte disken i iskaldt vann tørket av og helte på 1 dl teriyaki saus
skar opp 1 liten løk til en for og la det over før jeg satte fiskeformene i ovnen på 100 grader i 30 minutter
Woket litt grønnsaker til choy sum og brokkoli buketter 
Jeg freste opp 2 fedd presset hvitløk i litt olje og hadde først brokkolien i og der etter choy sumen
til slutt hadde jeg i litt mirinsaus for å salte grønnsakene litt.

Jeg kokte opp litt ris da jeg satte fisken i ovnen, så de som ville ha ris fikk det til maten:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...