mandag 27. august 2012

Smørdampede bønner

Det er ikke bare i min hage det vokser godsaker, i hagen til tante B og onkel A noen hager borten for oss, har onkel A dyrket bønner og poteter, de lilla bønnene er fra min hage og de blir grønne under koking.


Da jeg kom hjem stod det to sore poser med bønner, tilsammen var det nok til 10 slike panner i bildet under:)
"Less is more" var det en arkitekt som sa en gang og når det gjelder slike bønner er jeg enig.
Enkel smørdamping av bønner er så godt.
Det jeg gjør er å rense bønnene, legger de i en panne med litt vann og en god klatt smør på toppen.
La det koke opp med lokk på medium varme til de blir gode og møre.
Server med litt små hakket skinke eller sprøstekt bacon.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...