mandag 3. september 2012

Nye sjokolader Willie's Cacao

Min største lideskap når jeg er på tur/ferie er å gå på sightseeing i mat og delikatessebutikker. I mitt nærmiljø er det ikke så mange, men StiLiMat i Son har alltid mye godt og nytt hver gang jeg er innom.


I dag oppdaget jeg Willie's Cacao som StiLiMat importerer.
Willie Harcourt-Cooze sjokolade eventyr startet fordi han var glad i å reise og hans første tur til Venezuela førte til mange turer rundt om i verden på leting etter forskjellige sjokoladesmaker se HER
Hans fascinasjon av de forskjellige kakaobønnene har ført til de forskjellige produktene du ser under.
Forskjellige sorter med 100% sjokolade til baking og kakao, det er nesten som kaffe å regne, de har sine særegenheter med hint av kaffe, frukt osv, det kommer an på hvor de dyrkes og hva slags jordsmonn de kakaoen har blitt dyrket på, HER kan du lese om de forskjellige kakao sortene som Willie produserer.
Willie har også sjokolade til å nytes, så glad som jeg er i melkesjokolade måtte jeg bare smake på Milk of the god, som er laget av bønner fra en liten landsby som heter Rioaribe en ti timers kjøretur fra Caracas. Mmmmmmm herlig:) Viste du at da Carl von Linné klassifiserte floraen og faunaen på 1800 tallet kalte han kakao treet for "Theobroma Cacao" som betyr "mat for gudene"
Til baking har jeg tenkt å teste denne sorten her Indonesian Black 100% kakao
Om denne kakaoen står det følgende:
This bar is made from beans which come from the Island of Java and are a highly prized strain of cacao. The beans are visually striking as they are exceptionally light in colour and they have a slightly higher cacao butter content than usual. They produce a surprisingly light dark chocolate with soft caramel (and mouthwatering berry) notes.

Oppskrift på cupcakes med Willie's Cacao HER

Jeg måtte så klart nyte en caffe latte mens jeg var der og de hadde akkurat fått inn sjokolader fra Summerbird, disse under er hvitsjokolade trukne mandler med smak av sitron og cayennepepper.
Summerbird er et danskt sjokolademerke som er annerkjent som blant de beste i verden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...