torsdag 18. oktober 2012

Spinatpasta med tomatsaus med pancetta

Det har åpnet en liten søt butikk på Røed gård som selger produkter fra Italia Casa Kvinnelist og så klart ble det produkter med hjem.




Spinatpasta laget med olivenolje, Laura som driver butikken fortalte meg at denne pastaen er best med tomatsaus eller en kremet saus og parmesanost.
Så jeg forsøkte meg med en tomatsaus med strimlet pancetta som jeg hadde kjøpt fra Via Italia på Mathallen.

Ingredienser
1 liten løk
2 fedd hvitløk
150 g pancetta
500 g tomater
pepper
olivenolje
Fres opp presset hvitløk og løk med 
så har du i pancettaen og bruner den.
Så har jeg i oppdelte tomater
Jeg brukte disse og lot sausen putre til tomatene ble møre, rørte rund slik at tomatene ble most og sausen tykk. Pepret sausen litt, men lot være å salte siden pancettaen gjorde sausen salt.
Med disse tomatene ble sausen søt og fyldig, så det er viktig hva slags tomater du bruker til å lage tomatsaus.

En enkel rett med en smak av Italia



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...