lørdag 3. november 2012

English tea med clotted cream

Clotted cream er en tykk krem som for mange er et must til scones og jordbærsyltetøy når man nyter Engish tea. Dette produktet selges ikke i Norge og det eksporteres heller ikke har jeg forstått pga kort holdbarhet.
Jeg fikk lyst på scones med clotted cream og syltetøy, så jeg lette på nett og fant en oppskrift HER
Syltetøyet er nylaget frysetøy oppskrift fra bloggen finner du HER
For English press HERE



Rett før sengetid helte jeg 3/4 fløte i en panne, dekket til og puttet den i ovnen på 80 grader Celsius
Fløten skal 2,5-4 cm dyp.
La dette stå i 8 timer, du skal nå ha et tykt gult lag øverst, det er det som er clotted cream
Det over kom rett fra kjølerommet
La dette stå å avkjøle seg og når det er romtemperert, sett det i kjølig i 8 timer til.
Væsken som er igjen er fin til baking og jeg bruker det i mine scones.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...