lørdag 15. desember 2012

Brente chili pekan nøtter med eller uten salt

 Søtt, salt og sterk og kjempegode



1,7 dl melis
0,2 dl vann
0,5 ts salt
0,5 ts chili pulver
2 dl pekan nøtter
2 ss chili olje
1 ss druekjerne olje
og hvis du ikke synes salt høres noe særlig, så er de gode med bare chili også
Jeg vil tro at mandler og peanøtter vil være gode til denne blandingen også

Se HER for brente mandler med pepperkakekrydder
Se HER for tidligere innleg med brente nøtter

Bland melis, vann og krydder og kok opp
Ha i nøttene
 Når vannet fordamper fester melisen seg til nøttene og da må du blande raskt for nå begynner sukkeret å smelte
Denne gangen har jeg brukt en chili og druekjerneolje blanding, men vil du ha den sterkere kandropper du druekjerneoljen
Når alt sukkeret har smeltet heller du blandingen over på en bakepapir kledt plate med oljen
For å skille de varme klissete nøttene bruker jeg hendene og har to sett med hansker på meg, jeg synes det er enklere og raskere å bruke hansker for å skille nøttene.
Bildet under er fra da jeg laget brente mandler






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...