lørdag 1. desember 2012

Pepperkake cookies

Denne oppskriften er basert på chocolate chip cookies som jeg har laget tidligere se HER
Hvis du  liker cookies som er sprø utenpå og myke og seige inni er disse cookiesene for deg.
Jeg har kombinert min manns favoritter chocolatechip cookies og verdensbeste pepperkaker.

Ingredienser til ca 35 store cookies


Forvarm ovnen til 150 grader Celsius
500 g smør
2,5 dl vanlig sukker
2,5 dl brunt sukker
Vispes sammen
ha i 2 små egg en og en
bland i
5 dl hvetemel
5 dl malte mandler
(ikke mandel mel, fordi det er tørrere)
2 ts natron
1 ts malt ingefær
1 ts malt nellik
½ ts pepper
2 ts malt kanel
100 g hakket mandler
100 g sukater
Legg deigen kjølig i minst 1 halvtime,
så legg ping pong ball store deig emner på en plate med bakepapir med 5 cm mellomrom
bak cookiesene i 20 minutter

Lang baketid på lav varme gjør cookiesene myke inni og sprø utenpå, men det er viktig å ta de av stekeplaten så fort de tas ut av ovnen. Jeg drar bakepapiret med cookiesene over på en rist og når de er faste nok tar jeg de av bakepapiret.

6 kommentarer:

  1. Hei Liza!

    Bra innlegg, nå har jeg anbefalt det på Lesernes VG og du ser det nederst på vg.no

    Er det andre som skriver en god blogg og vil ha mange nye lesere, ikke nøl med å sende en epost til meg på magnea |a| vg.no

    Hilsen Magne i VG

    SvarSlett
  2. Jeg har akkurat bakt de!! Knallgod julevariant!! Kan jeg henvise til din oppskrift i min blogg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så klart du kan, bare hyggelig det:)
      Takk for tilbakemelding.

      Slett
  3. Oj, enda en cookie oppskrift! Denne skal jeg også prøve! Takk :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Igjen
      Håper du poster disse også, ville vært morsomt å se dem laget av andre.
      Klem
      Liza

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...