mandag 18. februar 2013

Cakepops

 Cakepops er ikke noe jeg pleier å lage, har ikke så ofte kakerester og jeg er kanskje litt for lat til å bake kake for å maltraktere den. Denne gangen hadde jeg mye kakerester etter at jeg forsøkte meg på whoopie pies i helgen, da benytte jeg sjangsen til å lage disse popsene og noen kakepølser med marsipan.




Kakepops
4 dl kakesmuler
100 g sjokolade
50 g smør
50 g kremost
50 g melis
1 ts kanel

Du vil også trenge litt sjokolade til å trekke kulene med og litt marsipan,
bruk det du har for hånden.

Bland smør, kremost og melis

Bland dette med smeltet sjokolade, kakesmulene og kanel 

Rull til boller og stikk kjærlighet/cakepop pinner i, sett de på noe flatt og legg de i fryseren.
Noen rullet jeg til små stumpe pølser
Dyppet de i smeltet sjokolade og siden popene er frosne stivner sjokoladen nesten med en gang
La de på litt kakepynt
Som dere ser øverst, brukte jeg både mørk og hvit sjokolade til å trekke kulene med. og pyntet med striper.
Pølsene rullet jeg i marsipan og 

dyppet den ene enden i hvit sjokolade, den andre i mørk og pyntet med striper.



1 kommentar:

  1. Ble servert cakepops i et bryllup jeg var i sist sommer. Eventyrlig bryllup sådan :) Praktisk og godt! De du har laget ser utrolig gode ut:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...