tirsdag 12. februar 2013

Trøffel og pastinakk suppe

I helgen var familien på hyttetur/skitur, hele 11 stk 5 voksne og 6 barn. Svigermors julepresang til de mellom voksne i familien var hyttetur hvor hun skulle ta seg av alt det praktiske og turen, vi andre skulle bare kose oss og lørdagskvelden satt hun barnevakt slik av andre kunne få en frikveld og gå ut å spise. Vi endte med å spise på  Quality Spa & Resort Norefjell.  Til forrett fikk vi trøffel og pastinakk suppe og jeg lurer på om jeg skal servere den til min kjære igjen på Valentiner dagen, så jeg har forsøkt å lage den.


Her er min tolkning
Forrett til 4-6 personer

100 g potet i terninger
225 g pastinakk i terninger
1 medium hakket løk
salt/pepper
7½ dl hønsekraft du kan sikkert bruke grønnsaksbuljong i stedet
2½ dl fløte
1 ts trøffel pasta
Fersk timian som garnetyr
Du kan servere godt brød, butterdeigskjeks eller krutonger til.

Kok opp poteter, pastinakk og kraft til alt er mørt.
Mos blandingen og trøffelpastaen med en stavmikser eller kjør den i en foodprosessor
ha i fløte, salte og pepre etter smak og kok opp, når det såvidt begynner å boble er den ferdig.
Garner med timian og server med brød eller kjeks.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...