mandag 18. mars 2013

Kobeburgere med jordskokkchips

Av ren impuls kjøpte jeg noen hamburgere av wagyu kjøtt.
Men så oppstår problemet, hva slags burgere skal jeg lage av dette, hvilket tilbehør skal jeg velge, ost, bacon, grønt, hvor fancy og hva med brød?
Hva med samme topping som Selfridges McDonald sandwich til £85


En ting som var sikkert og det er hjemmelaget burgerbrød.
Jeg brukte denne oppskriften HER. Disse brødene er herlig luftige og myke og jeg synes de passer perfekt
som burgerbrød, bakte runde brød denne gangen.
Vi gjorde ikke som Selfridges, ingen ville ha gåselever på Burgerene sine eller merkelig ost, uff;)
Vi grillet burgeren ute i kulden
og hadde
Strimlet salat av hjerte- og isbergsalat
Stekte sjampignoner
Stekt pancetta/bacon
Strimlet løk
Trøffelmajones
(1 ts finhakket trøfler eller pasta, 1 ts trøffelolje, 3 ss Majones)
Vellagret Norvegia
som tilbehør.
Vi/jeg ville ikke ha for mye på eller for mange smaker, det var burgerene vi skulle smake og ikke alt det rundt.
Servert med jordskokk chips med dryss av finrevet parmesanost og ørlite salt.

1-2 jordskokker pr. person
skrell og høvle jordskokkene
fritter i olje til de er gylne

Riv parmesanost og dryss over chipsene så fort de er ferdige, dryss litt salt om ønskelig også.
Burgerene var riktig så fete og
det var bare å finne frem bestikk for å spise godsakene:)
Min bedre halvdel og sønner spiste to 200 g burgere hver, eldstemann og jeg orket bare en hver og mini fikk en liten spesial til henne. Jeg kan si at vi syntes det var godt og vi koste oss.
Hvordan vet jeg at jeg har fått ekte vare, vel det vet jeg ikke. Jeg får bare tro på utsalgstedet og burgerene ser fete nok ut de.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...