tirsdag 23. april 2013

Lettvint bønne og linsesuppe med spekepølse

Som nevnt i tidligere innlegg så tok jeg det litt med ro etter helgens fest og moro.
Jeg har ikke fått handlet og måtte bruke det jeg hadde liggende hjemme og du kommer langt med løk boksmat, buljong og spekepølse.
Husk at det er den type spekepølse du bruker som setter preg på suppen.
Hvis du vil ha en enklere suppe så kan du bruke vanlig påleggsskinke eller droppe kjøttet helt.


Ingredienser til suppen
1 boks brune bønner
1 boks store hvite bønner
1 boks med linser
150 g oppskåret spekepølse
Jeg brukte en iberico pølse kjøpt i Mathallen.
1 løk
1-2 fedd hvitløk 
2 grønnsaksbuljongterninger
1,2 dl vann.

Innlegg og oppskrift til matmuffinsene HER
Fres løk, hvitløk og oppskåret pølse i en gryte, tilsett vann og buljongterningene.
Sil av og skyll bønnene og linsene, deretter ha de i suppen.
Kok opp og server. Dette tok meg 15 minutter å lage.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...