lørdag 25. mai 2013

Chilikrabbe pintxos

Sommeren er på vei, å sitte ute og kose seg med sjømat er herlig.
Norsk sjømat er noe av det bedre å få tak i
Pålegget jeg har på disse baguetteskivene pleier jeg å lage som dipp til kjeks eller brød.
Jeg fikk den servert for første gang på en "pot luck" kveld, da jeg bodde i Hong Kong. En finsk-canadisk dame hadde den med seg og den er herlig enkel og kjempegod.
Til ca 10 slike skiver bruker jeg 
Baguette


125 g naturell kremost
1 ss finhakket løk
1 ss finhakkt gressløk
1-2 ts ferskpresset sitron juice
pepper, gjerne grovkvernet.
Bland dette sammen og la den stå litt og godgjøre seg

Chilipasta eller saus
kruspersille
krabbekjøtt
jeg brukte 1-2 klør pr. skive kommer an på størrelsen og hvor mye kjøtt det er på kloen.
Smør skivene med osteblandingen
Tilfør et tynt lag med med chilipasta eller saus og dryss på hakket krusperille eller koriander om du vil.
Hvis du vill at skivene skal bite litt mer, så ha på mer chili
 Legg på krabbekjøtt og dryss på mer krusperille
 pynt med en liten pinne med en kvart sitronskive.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...