torsdag 23. mai 2013

Salat med Æra spekeskinke, Jeløy asparges og balsamicomarinerte jordbær


Etter kvelden på Geitmyra gård og Andreas Viestad, fikk vi med oss en pakke med Æra spekeskinke.
Med jordbær i kjøla og nyinnkjøpt lokale asparges, ville jeg blande disse elementene  i en salat. Å ha jordbær i salaten er ikke noe nytt og jeg har alltid litt frukt eller bær i salatene mine, for å gi salaten syrlighet og sødme.

Jeg brukte
1 pakke babyleafs salatblanding
1 bunt asparges
1 kurv jordbær(nesten, det var noen små hender som forsynte seg av kurven)
1 pakke Æra spekeskinke
Balsamico sirup/glaze til marinering av jordbær.
Pepper

Apargesen skar jeg opp i passe biter la dem i en kasserolle med lettsaltet vann og kokte opp, da det begynte å koke helte jeg av vannet og skylte i iskaldt vann.
Spekeskinkeskivene delte jeg i to
Jorbærene delte jeg i to helte litt balsamicosirup og blandet dette godt sammen.
Så la jeg alt i en stor bolle og blandet, slik at ingrediensene ble jevnt fordelt.
Pepper kvernet vi hver for oss, noen liker med og noen uten.

Til dette serverte jeg hjemmelaget butterdeigspinner med ost og sesamfrø
Se oppskrift og fremgangsmåte HER

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...