søndag 9. juni 2013

Bistecca Fiorentina med grillet vårløk



Jeg har lett på nett etter en god oppskrift på Steak Florentine, felles for alle oppskriftene er at det inneholder hvitløk, salt og pepper.
Jeg har nå noen små krukker med ramsløk i kjøleskapet, så jeg tenkte jeg skulle bruke det på et fantastisk langtidsmørnet entrecôte jeg har kjøpt på Slakterhuset i Mathallen, egentlig skal det vel være T-benstek.


Jeg kjøpte ca. 1,2 kilo og det ble to nesten 600 grams biffer til oss seks(5, et av barna er ute og farter)
Gni kjøttet med  pepper og ramsløkpuré eller most hvitløk, la det godgjøre seg i 2-3 timer.
Kjøttet bør være romtemperert når du griller den, det gjelder for all slags tilbereding, du får best resultat på den måten.
Grill kjøttet i 5-10n minutter på hver side, når du snur kjøttet salte med maldonsalt.
La kjøttet hvile før du kutter den opp.

Vårløken lar jeg ligge i litt god olivenolje og grillet.
Serverer dette med hjemmelaget potetsalat eller baktepoteter.
Jeg hadde bakte poteter, grillet vårløk og ristet asparges.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...