mandag 24. juni 2013

Vanilje cupcakes med hvit sjokoladeglassur fra Møllerens og Manuela

 Jeg ble spurt om jeg ville teste disse kakeproduktene for litt siden og det takket jeg ja til, siden kakemikser er normalt enkle produkter som jeg lar Minstemann bruke. Disse er litt mer kompliserte og du må bruke en mikser for å røre kakemiksen og man er ikke langt unna å bake fra grunnen av. I god Manuela ånd gjorde jeg et forsøk på å pynte med perler og pasteller.
Oppskriften er enkel og godt illustrert på baksiden.


100 g smør
piskes hvitt i ca. 4-5 minutter
2 egg
1,5 dl kremfløte
1 pk kake miks.
blande dette med smøret i ca 1 minutt.

 Det vil si at pakken kun inneholder melprodukter(hvetemel og hvetestivelse), sukker, hevelsesmiddel(E450, E500 og E341'9 og vaniljesukker(melis, hvetestivelse og vanilin)

Fyll 12 muffinsformer

For å få en unifiorm størelse på kakene brukte jeg en gammeldags iskje som i dag selges som cupcakeskje.
 Stekte på 200 grader Celsius i 20 minutter, i min ovn ble det litt for varmt og de ble ujevnt stekt,
det kan hende det er min ovn som gjorde kakene slik.
Selve baksten er det ikke noe å si på, resultatet ble fine og saftige.
Glassuren var overaskende god, den smakte som hvit sjokolade og den var ikke altfor søt, den var også luftig som pisket krem.

1 pk glassur
1,5 dl melk
vispes i 5 minutter til den er stiv.

Innholdsfortegnelsen er litt mer komplisert her og mange av ingrediensene er for spesielt interesserte innenfor molekylær gastronomi eller brukes bare i næringsmiddelindustrien.
Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe flere av kakemiksene siden det bare var noen steg fra å bake fra grunnen av, men glassurene var gode og enkel å lage, ikke minst får du nok frosting til de 12 kakene som den lover, de tror jeg vil ha liggende i skuffen. 












2 kommentarer:

  1. mmmm..ser delicius ut =D
    Ble så sulten av å være inne på denne bloggen din:)

    Ha en fin uke.
    Klemmer fra Heidi

    SvarSlett
  2. De muffinsene ser jo gode ut men det er fint du er ærlig, man kan like godt lage de fra bunnen selv siden det er så lite forskjell fra posen og fra bunnen av. Takk for at du er ærlig! :) Dessuten er det jo noe med å vite hva man faktisk spiser, det finnes så mye rart i kakemixer... dessverre.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...