fredag 18. oktober 2013

Nyhuus gard kyllingsuppe med eplemost

På epleturen Nyhuus gård fikk jeg servert denne deilige suppen med kylling og eplemost, men dessverre har jeg ikke laget den selv.
 Bildet der i mot har jeg nok tatt;) bildet kommer fra instagram og jeg la nettopp merke til en liten ting jeg ikke så på telefonen, refleksjonen i skjeen, jeg har fått med meg både meg(med telefonen) og Spiselandslaget
Som nevnt så har jeg ikke laget den selv men jeg har fått lov til å gjengi oppskriften i sin helhet og da tenkte jeg skulle dele den med dere.
En dag kommer jeg nok til å lage den selv og kanskje med min egen lille vri:)

400-500 g kylling



1,5 liter vann
3 hønsebuljongterninger
1 boks hermetiske tomater
skallet av 1/2 appelsin
2 dl ren eplemost
4 poteter
2 gulrøtter
1/2 purre
1 løk
1/2 fennikel(kan sløyfes)
2-3 båter hvitløk
1/2 ts gurkemeie
salt og pepper

Del kyllingkjøtter i små biter. kok opp hønsebuljong. Skjær grønnsalene i små terninger og press hvitløken. Fres potetene og grønnsakene i litt olje til de blir blanke. Ha i poteter, grønnsaker, hermetiske tomater, finrevet appelsinskal, eplemost og hvitløk i buljongkraften. Tilsett gutkemeie og smak til med salt og pepper. Tilsett kyllingkjøttet og varm opp. Server suppen rykende varm med ferskt brød og godt smør til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...