tirsdag 10. desember 2013

Kokosblomst flødeboller

Som diabetiker ser jeg alltid etter alternativer som både min familie og jeg kan spise,
noe som er naturlig fremstilt og ikke syntetisk. Som søtning er kokosblomst sukker et bedre alternativ enn vanlig sukker
For English press HERE



Ingredienser til ca 10 stk
4 eggehviter
2 dl kokosblomst sukker/Cocosa sukker
4 plater gelatin

150 g mørk sjokolade
2-3 ss Cocosa olje ekstra virgin
2 dl skivede mandler
1 dl hakkede hasselnøtter.
Kokosmasse

 Smelt sjokoladen med Cocosa oljen, sett av litt av sjokoladen til pynt senere.
Ha i nøttene og bland godt.
Jeg brukte rør av tynn plastik som jeg fylte med 1-2 spiseskjeer med sjokoladeblandingen.
La dette stivne før du sprøyter på marshmallofluffen.
Marshmallofluffen lager du ved å vispe eggehvite og tilsett litt og litt av sukkeret.
Legg gelatinen i bløtt i iskaldt vann i ca. 5 minutter, klem ut vannet og smelt gelatinen i ca 1 ss vann
Hell den oppløste gelatinen i en tynn stråle mens du visper, visp i ca- 5 minutter før du sprøyter massen oppå sjokoladeplettene.
Jeg gjorde det enkelt denne gangen og pyntet med noen striper sjokolade og drysset på litt kokosmasse.







1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...