onsdag 30. juli 2014

Gladmat festivalen med meg som et av jurymedlemmene

Bildet tatt av Mat og urter
Juhu, jeg ble valgt ut som en av Gladmat jurymedlemmene.
Som jury på Gladmat Fetivalen var vår oppgave å smake oss gjennom alle standene som serverte mat.
Jeg smakte på tilsammen 66 stand og noen av dem 2 ganger, for de nominerte til de forskjellige prisene måtte vi jo teste en gang til.
Skrev jeg smake? Ja, jeg smakte på noen og noen steder ville vi bare ha små porsjoner, men jeg vil påstå at jeg spiste.
For en sommerjobb spise, drikke og være sosial.
Hvis noen lurer, var dette en frivillig jobb.



Øverst ser du meg med to av medlemmene Liv Ragnhild fra mat og urter, meg og Elin fra Kjøkkenmagi sammen med noen andre som er glad i mat og drikke;)
Under ser du resten av juryen som kom litt senere
Lars fra Lars spiser, Anne Cathrine fra Eneståendemat og Olav fra Hobbykokken
Bilder er tatt av Mat og urter
Stavanger viste seg fra sin beste side under Gladmaten solen strålte og menneskene var i godt humør
Bilder tatt av Mat og urter

Mye entusiasme og ekspertise blant deltagerene og følte at jeg lærte mye samtidig som jeg fikk smake mye god mat.
Som jurymedlem var det ikke en lett jobb og jo mer jeg smakte, opplevde stand og stemninger, flte jeg mer og mer tynget. Hvordan skulle jeg velge?
Hadde jeg kunnet så var det mange som skulle fått en pris, men dessverre var det bare 4 vi skulle dele ut.

De fire var og ble vunnet av:

1. Beste smårett- Scandic
2. Beste stand- Tine
3. Beste gladmat- Tango
4. Årets nyskaper- Sjøhuset Skagen

Gå inn HER så ser dere en liten snutt som NRK Rogaland har filmet.

Bilder tatt av Mat og urter

Dette var første gangen jeg har besøkt Gladmat festivalen og tror ikke det blir den siste.
Glederr meg allerede til neste år uansett om jeg er jurymedlem eller ikke


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...