mandag 8. september 2014

Hvordan bevare urtene lenger for de som ikke har grønne fingre

Er det flere der ute som sliter med å holde liv i urteplantene sine?
Det gjør jeg, jeg har ikke grønne fingre som min mor. Om sommeren er det greit, da kan urtene stå ute, men når høsten og vinteren kommer da må urtene inn.
Dessuten så er jo mørketid og plantene får ikke nok lys.
Det blir ganske dyrt ettersom jeg må kjøpe nye planter hele tiden, er avhengig av friske urter i matlagingen,
 hvis jeg ikke skal nøye meg med tørkede urter da og det har jeg ikke lyst til.
Skal ikke disse tørkede urter for det er praktisk å ha til sitt bruk, 
men jeg er som Ole Brumm, ja takk begge deler:)
Nå skal jeg teste ut denne lille saken fra Fiskars og forhåpentligvis vil jeg ha urtene mine lenger.
Fiskars KitchenGarden, en liten herbarium med spesialutviklet LED-lys som skal gi urtene best mulig vekstvilkår til enhver tid. Idéen til denne er hentet fra NASAs prosjekter for å muliggjøre plantedyrking på romferder. Lyset simulerer sollys og skaper ideelle vekstforhold samtidig som det fremmer både størrelsen på bladene og urtenes aroma. Kuppelen holder på fuktigheten og beskytter plantene mot trekk og kulde, noe som gjør miljøet optimalt for vekst av ulike typer urter og planter. 
Nå håper jeg på at disse stakkarene skal få nok lys og at KitchenGarden vil gimine urter riktig vekstklima.

Går dere inn HER så kan dere få muligheten til å vinne en KitchenGarden fra Fiskars.

Dette innlegget er ikke sponset  jeg har bare fått gleden av å teste den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...