fredag 13. februar 2015

Ukesmeny for uke 8 med handleliste

Hei hei!
Nytt år og nye muligheter:)
Tenkte jeg skulle forøke meg på ukesmenyer igjen og denne gangen med handle liste for ukedagene.
Vi har nettopp hatt Morsdag, Valentine Day og Fastelavn så jeg tenkte jeg skulle foreslå litt enklere mat for fasten sin del denne uken. Tror ikke jeg klarer å holde på det gående i alle 40 dager etter, men vi får se.

MANDAG

TIRSDAG

ONSDAG

TORSDAG
http://lizasmatverden.blogspot.no/2013/04/salat-med-grillet-kylling-med-pesto.html

FREDAG

LØRDAG

SØNDAG

DESSERT


HANDLELISTE for mandag til fredag
Du trenger ikke å skrive av listen for hånd.
Under dette innlegget finner du dette, trykk på Print PDF og da kan du printe ut hele innlegget.
1 rå kylling eller høns
4 kylling brystfilletter
1 kg lettsaltet torsk
250 g røket laks
2 pk bacon
1 pk Apertina snack pack med feta og soltørkede tomter
0,7 kg potet
4 jordskokker/poteter
5 løk
5 cm lang ingefærbit.
1 hvitløk
1/2 lite hodekål
1/2 sellerirot
2 gulrøtter
1 persillerot
1-2 pk hjertesalater
1 agurk
2 paprika
3 stilker vårløk
1/2 purre
1 kurv med cherrytomater
1-2 chili
1 sitron
timian
Persille
2 bokser hermetiske tomater, grovhakkede (800 g)
1 boks med bønner 
1 glass tomatpuré
basilikumspesto
tomatpesto
2,5 dl grøtris
quinoafrø
brød til suppe, gryte og salat
1 liten kartong kremfløte
4 egg

BASISVARER
salt og pepper
olivenolje
meierismør
hvetemel mel
hønsekraft eller buljong

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...