onsdag 1. april 2015

Påskegult er kult

 Det må være litt gult i hus til Påske, for meg er gult en herlig farge som jeg blir glad av å se på og fargen har vært min favoritt siden jeg var liten. Vel, denne gule fargen altså.
Min far kjørte motorsykkel på tidlig på 1970-tallet og jeg husker jeg hadde en knallgul dress som jeg hadde på meg når jeg fikk lov til å sitte på. Han kjørte aldri langt med meg, bare litt rolig frem og tilbake i gaten der hvor vi bodde. Ååå som jeg var stolt og følte meg stor der jeg satt foran på sykkelen og husker jeg synes det var blodig urettferdig at jeg ikke fikk være med på en ordentlig tur. Hadde jeg ikke på meg gul kjøredress og hjelm kanskje. Ha ha ha, når man er 3-4 år gammel så vet man kanskje ikke sitt eget beste.


Basis fargen hjemme er hvitt og grått og pynter heller med litt farger i ny og ne. Høytidene er tiden hvor farger får litt spillerom, men denne påsken er jeg litt forsiktig med pyntingen. Hvorfor? Jeg er litt lat og alt må jo pakkes bort igjen, men synes jeg har fått til litt Påske hjemme i hvetfall litt vårfølelse.
De gule blomstene og magnolia grenene har jeg funnet hos Mestergrønn. Herlige ikke sant?
En gul lysestake fra Magnor har blitt satt frem og et gult kakefat har fått plass i kakefattårnet.
I mangel på plass og så glad jeg er i kakefat får noen av dem stå fremme til pynt som et høyt ubrukelig etasjefat. 
Jeg var aldri så veldig glad i nips og pynt da jeg var yngre, men opplever at huset fylles opp med ting jeg ikke trenger. Rart det der, ha ha ha.

God Påske 
til dere lesere og håper dere alle får en fin tid uansett hvor dere er.

Klem




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...