mandag 11. juli 2016

LavFODMAP med Cecilie Hauge Ågotnes

Bildet er lånt fra bloggen hennes

Jeg har lenge lurt på hva lavfodmap egentlig er og jeg har forstått at det er for de som er sensitive for en del matvarer. Men at det skulle vise seg at mange av matvarene vi anser som sunne er faktisk det som gir mange mageproblemer, som for eksempel grove og fiberrike kornprodukter, epler, pærer, løk og hvitløk. Dette er en liten tanke vekker, jeg har slitt litt med magen og etter prøver og undersøkelser har de ikke funnet noe. Er dette veien å gå for meg nå?




Under Matbloggtreff 2016 møtte jeg Cecilie Hauge Ågotnes, en hyggelig, sprudlende bergenser. Cecilie er damen bak bloggen lavfodmap.no og forfatter av to lavFODMAP bøker.


Hva betyr egentlig FODMAP, jo det står for Fermenterbare Oligosakkarider, Disakkarider, Monosakkarider og Polyoler, og er en samlebetegnelse for visse kortkjedede karbohydrater som kan trigge symptomer hos mennesker med irritabel tarmer.
Bildet er lånt fra bloggen hennes

lavfodmap.no finner du god mat for sensitive mager, tips, råd og oppskrifter for kosthold basert på lavFODMAP, glutenfritt og laktosefritt.

Er magen litt tverr, men finner ingen feil, da kan det hende at magen har blitt sensitiv.
Er du nysgjerrig på hva dette er, ja så klikk deg inn HER og ta en titt på bloggen hennes

Klikk på bildet under, så kommer du til oppskriften henns på glutenfrie LavFODMAP skillingsboller

Bildet lånt av lavfodmap.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...