fredag 15. juli 2016

Pai med bacon bunn-LavFODMAP



Har dere vært inne på LavFODMAP ennå?
Jeg var inne på Facebook siden og fant denne oppskriften på en pai uten bunn, som er postet på frokosten.no. Deilige mettende til frokost eller lett lunsj.

Her er oppskriften i sin helhet, men jeg gjorden en annen vri på den. Jeg ga paien en bunn og la til litt brokkoli. Brokkoli er ja mat i små mengder.
Det som er understreket endret jeg på eller har lagt til, skinken eller baconet er hakket opp og blandet i røren i original oppskriften.




Ingredienser til 4 Porsjoner

4 egg
120 g revet ost
200 g skinke eller bacon
Salt og pepper (om skinken er salt trenger du ikke salt!)
Ev. det grønne fra vårløk eller purre

Litt brokkoli  max 47 g 

Slik gjør du

Sett ovnen på 200 grader

Stek baconet til det får litt farge og kle innsiden av små paiformer med det og ha i små buketter med brokkoli.


Pisk egget lett og bland inn resten av ingrediensene

Hell røren i formene og stek i 20-25 min. på nederste rille i ovnen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...