torsdag 8. desember 2016

Styr lysene med mobiltelefonen



Sponset


Rett før bursdagen min fikk jeg en pakke levert på døra, som noen ville ha sagt "Best bursdagspresang ever" Nå har jeg endelig fått løsningen på lysbryter problemene mine. Jeg bor i en gammel leilighet og det finnes ikke lysbrytere eller punkter hvor det er normalt å ha en i dag. Det finnes ikke bryter til en lyskilde når du kommer inn i stuen, jeg må gå tvers over rommet forbi spisebordet for å å slå på lys. Når jeg skal gå opp i 2. etasje må jeg også slå av lysene samme sted og somle meg bort til trappen i mørket. Jeg burde også nevne barn, jeg elsker dem over alt på jord, men barn og slå av lys før de går ut er en umulig kombinasjon, de slekter kanskje på noen,  eplet faller ikke langt fra stammen sies det. Jeg kunne ha fått lagt opp nye ledninger for å få det slik jeg ønsker, men da vil ledningene være synlige. Her finnes det ikke skjulte ledninger og det blir for mye jobb å slisse spor i veggene og sette inn rør så man kan trekke ledninger. Jeg ønsker å holde eksponerte ledninger til det minimale. Og det kan jeg med Philips hue, Kort forklart er at jeg kobler noe de kaller en bro til modemet mitt, broen kobles til en stikkontakt, laste ned Philips hue app, la broen og appen finne hverandre og da er det bare å skru pærer inn i lyskildene du ønsker å bruke. Lett som en plett.






Philips hue har mange forskjellige lampe produkter, men starter-kiten er akkurat passe for meg. Jeg slipper å forandre på alt jeg har av lamper. Den kommer med en bro, ledning med adapter og tre lyspærer. Jeg har nå byttet ut pærene jeg ønsker at jeg kan slå på via mobilen slik at jeg ikke trenger ikke å snuble over rotet mitt i mørket til og fra lysbryteren. Jeg har også fått en ekstra bevegelses sensor så da trenger jeg heller ikke å bruke mobilen. En annen ting siden den er koblet til mitt trådløse nettverk kan jeg fjernstyre pærene. Husk bare å ikke gå tom for batteri, he he he. Vel skulle du gå tom for batteri er egentlig ikke det noe problem, for med dette systemet har du mange muligheter. Du kan stille inn via appen når om om morgenen du vil at lysene skal slå seg på. Du kan programmere den til når du vil at den skal slå seg av på kvelden, en liten motsatt vekke klokke, husk å gå å legge deg lys. Pæren går over til å lyse en varm myk glød på den tiden du har stilt den inn på og dimmer av seg selv til den er helt slukket i løpet av en halvtime. Du kan også programmere den til å slå seg på til den tiden du pleier å være hjemme. Å vent, jeg nevnte bevegelses sensoren tidligere også gjorde jeg ikke?
Du er garantert lys uansett, med mobilen, via programmering eller via bevegelses sensoren, så lenge strømmen ikke går men det kan ikke Philips hue noe for. Med dette lyssystemet har de tilrettelagt for det meste. Jeg har også lekt litt med farge mulighetene, ja, du kan endre fargenyanser
Les mer om produktet HER

Kjenner du noen som har alt, noen med lignende problem som meg eller ønsker det litt mer praktisk i hverdagen. Nå som det nærmer seg Jul vil dette produktet være en ypperlig Julepresang eller bursdagspresang, noen har bursdag i Julen også :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...