fredag 28. april 2017

Mango og pasjonsfrukt smoothie som sparker

Smoothie recipe

Forfriskende mango og pasjonsfrukt smoothie, søt, syrlig og med hete.


En uke før påsken dro jeg til Athen på en tur med linjen min og rundt hotellet vi bodde var det en bar som serverte en cocktail som ligner på denne, unødig å si at den ble veldig populært. Denne smoothie er min tolkning og uten alkohol.




Hot and spicy mango and passion fruit smootie recipe





Jeg brukte:

400 g skrelt og hakket moden mango
2-3 chili(bruk så mye du føler for)
1 ss frisk revet ingefær
1 lime, bare juicen
4 + 2 pasjonsfrukt, 4 for til smoothie mixen og 2 for dekorasjon

Knust is
Fersk mynte

Hvis du vil du skeie ut

1 ss honning eller klar sirup (legg til i blenderen)
2-4 cc vodka per glass avhengig av glassets størrelse (hell over isen, legg der etter til smoothie og rør)

Hott and spicy mango and passion fruit smoothie
Kombiner alle ingrediensene i en blender, unntatt isen og kjør den til alt er most. Fyll glass 1/3 full med knust is og fyll på med smootie. Dekorer med den resterende pasjonsfrukten, hakket chili, mynte og servere.

Jeg brukte frukt og frøene til pasjonsfrukten, 1. fordi det er bra for deg, 2. jeg synes det ser dekorativt med de svarte flekkene mot det gulet. Du kan lese om frøene HER



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...