mandag 1. mai 2017

Grønnsakskaker


Jeg var litt fysen etter zucchini kaker  men var tom for zucchini. Jeg følte ikke for å gå ut å handle, det var  surt, kaldt og vått, det blåste så mye at det nesten regnet vannrett. Det gjorde ikke  noe, jeg hadde noen grønnsaker kjøleskapet og bestemte meg å lage grønnsakskaker i stedet.

Grønnsakskaker er veldig enkle å lage og en fin måte å snike i seg og barna noen ekstra grønnsaker.




making of vegetable fritters
Du trenger

500 g revet eller hakket grønnsaker, jeg har brukt, brokkoli, løk og gulrøtter.
1 dl revet ost
3-4 ss mel
1 dl smuldret fetaost
1-2 ts tørket oregano
2 fedd knust hvitløk
4 egg, vispet
Pepre etter ønske
Oliven olje til steking

Jeg brukte ikke salt til grønnsakskakene fordi fetaosten er ganske salt i seg selv.

Vegetable-fritters-grc3b8nnsakskaker-analizagonzales-com-healtier-meatfree-monday-vegetarian-03-2.jpg
Visp sammen eggene i en bolle og ha i alle ingrediensene utenom melet. Rør om og ha i melet litt og litt til du får en seig røre, se bilde gruppen over.

Varm olje i en stekepanne på medium varme, leg en toppet skje med røre i pannen og trykk de flate med baksiden av skjeen. Stek kakene i ca. 2 minutter til de er gylne. Snu dem og stek videre i 1-2 minutter til gylne. Legg de så over på et kjøkkenpapir for å trekke ut overflødig olje. 

Vegetable-fritters-grc3b8nnsakskaker-analizagonzales-com-healtier-meatfree-monday-vegetarian-07-2.jpg
Server umiddelbart med en god dipp eller saus hvis du vil spise dem varme og sprø, men de er gode å spise kalde også.

Jeg serverte disse med tzatziki, for oppskrift klikk HER

vegetable-fritters-grønnsakskaker-analizagonzales-com-healtier-meatfree-monday-vegetarian1.jpgv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...