fredag 9. november 2012

Pizzasnurrer

Jeg baker gjerne pizzasurrer som en liten etter skoletid snacks til barna og fryser de ned, slik at de alltid har noe som de bare kan varme opp. Jeg har brukt samme deig som de halvgrove rundstykkene jeg bakte for litt siden, med Wilfa BM-50
fra WhiteAway.no, se HER


Ingredienser:
400 g hvetemel
400 g grovbakst
5 dl vann
30 smør
3 ts sukker
2 ts salt
1,5 ts tørr gjær
Jeg har i vann og mel i bakeformen,så sukker, salt, gjær og smør.
Stiller inn maskinen og lar den gjøre jobben før utbakingen, en og en halv time med elting og heving. Dette er ikke noe en gjør på impuls, men siden maskinen gjør jobben kan man bruke tiden til noe annet.



Det er gode heve forhold i maskinen, jeg slår sammen deigen  før jeg tar den ut av formen
Kjevle ut deigen og ha på pizzasaus, skinke og ost, rull deigen og
skjær det i passe store emner, legg de på et bakebrett med bakepapir.

Jeg smører på litt pesto på toppen og jeg har brukt den fra Så Godt som også selges i løsvekt på Stangeriet i Mathallen.
La dette heve lunt og varmt i ca. 30 minutter 
Innen jeg fikk satt disse i ovnen hadde det blitt ganske mørkt ute derfor bilde kvaliteten.
Bakt i ovnen på 200 grader Celsius i 20 minutter.


1 kommentar:

  1. Mmm så deilig!!! Den maskinen ser super ut:) Ønsker deg en fin onsdag:) Klemmer

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...